Tyvärr livet är inte alltid så lätt

Vad vore livet utan massa problem ; svek, sorg, bedrageri, hat, lögner m.m. Det frågar ställer jag mig ofta. Hade livet vart så roligt då? Ärligt talat det tror inte jag. Vad skulle man lära sig då om livet? Men visst är det jobbigt. Ibland önskar man ju bara att livet hade vart så mycket lättare. Men sedan beror det nog på hur man väljer att göra med sina problem om nu det alltid finns olika val man kan välja på.

Jag själv har ett underbart liv med min dotter. Men även om jag har det så är inte mitt liv 100% men säg någon som har det. Jag har ändå massa saker att tänka på när det gäller dem svåra sakerna. Visst är det jobbigt och ibland bryter jag bara ihop, men samtidigt måste jag hålla mig stark för min dotter och där kommer den svåraste bitten. Man måste vara hur stark som helst fast man är så svag inom sig. Men jag kan inte tänka på mg själv nu som jag kunde göra mera av innan. Visst är det jobbigt men det är verkligen värt det. För jag har ändå gått från att verkligen hata mitt liv till att älska det och allt tack vare min dotter Melinda. Men som sagt ibland bryter man bara ihop. Men då får man se till att göra det när hon sover.

Men egentligen tänkt vad alla jobbiga saker kan göra med än. De flesta som jag tror blir så mycket starkare som person och det tycker jag är bra. Men tyvärr så faller ändå många längre ner i mörket så långt att en del inte finner en utväg än att försvinna från allt och alla. Och fy det är verkligen hemskt. Men tyvärr så fundgerar livet. Bara att lära sig att leva med det även om det är förjävligt! Jag personligen är glad att jag försökt stå kvar på jorden innan min dotter föddes för hade jag inte det så hade jag aldrig fått uppleve detta underverk som min älskade Melinda är. Så tänk om, om du/ni känner att ni faller längre och längre in i mörkret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0