Tre blir två

Idag är den dagen man har väntat på sedan December månad 09. Idag runt klockan 16.00 kommer älskade Skrållan få somna in och få träffa Sussi och Nisse uppe i himelen igen. Hoppas dem både tar emot henne bra, Sussi kommer iallafall göra det. Det vet jag! Men fy fan vad jobbigt det är just nu, jag mår verkligen skit dåligt! Det finns inget liv för mig utan Skrållan, det är en mardröm man lever i nu. Men även om det är så sjukt jobbigt så är det rätt beslut nu jag och mor har tagit. För hon lider ju när hon halkar, ramlar och rycker till så mycket. Plus vi får vara glada över att vi haft henne 2 månader än vad vi hade trott. Men usch, så otroligt jobbigt! Jag vill bara sova bort denna dag, känns så otroligt jobbigt om mindre än 3 timmar ska man åka med henne till Söderköping och låta henne få somna in. Men det kommer säkert bli skönt för både henne och mig och mor. Får alla lider så otroligt mycket pga att hon ramlar så mycket nu och ibland inte alls kan gå ner för trappan när man ska ut med dem. Och det kommer bli tomt med bara två hundar här hemma, men så äre alla födds och alla dör. Hon är trotts allt 13 år, 4 månader och 13 dagar nu idag. Det är liksom en och en halv månad kvar tills hon är 13 år och 6 månader. Så hon är otroligt gamal nu. Plus dagen som det är dags för henne kommer ändå komma förr eller senare. Och det är bäst att göra det nu, för man vet aldrig kan hända henne nått så att vi blir tvunga att skjuta henne och skulle det bli så, så skulle jag ALDRIG förlåta mig själv att man lätt det gå så långt! Som det blev med Sussi som fick epelici "hur nu det stavas" anfall. Plus det är skönare att ändå göra det innan Andreas kommer hit. Det är säkert inte roligt för honom heller att vara här medan jag och mor mår så otroligt dåligt. Men idag blir det dags för henne att somna in iallafall och det är nog det bäsat för hennes del även om man har svårt att få in det i ens hjärna! Så nu är det lite mera än tre timmar kvar för henne i sitt liv som hon ändå left länge. Men jobbigt är det, och jobbigt kommer det bli när hon får insömnings sprutan. Men ska bli skönt att få slut på all lidadet. Hon kommer få det bättre uppe i himelen, hos Sussi och Nisse. Och nu ska jag ta all min tid till Skrållan dem sista timmarna hon har kvar. Och ta massa foton till minnerna som kommer bli efter idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0