Landet - Blev nog Skrållans sista besök

Igår åkte jag och min mor ut till landet med hundarna, där som vi bodde innan vi flytta in till norrköping. Där både jag och alla tre hundarna är uppväxta. Vi åkte ut ditt dels för att se hur Skrållan skulle bete sig och för att ha något att göra. Men tråkigt nog så var Skrållan inte alls lika pigg som hon var senst jag var där ute med dem, och det var för 2 veckor sen. Och det är så otroligt jobbigt alltihop att vi snart ska åka och avliva henne. För igår fick vi mer svar på hur hon mår. Och hon blir tröttare nu för varje dag som går. Men förhoppningsvis finns hon Januari ut, det hoppas jag på iallafall! Men det är så jobbigt har haft henne nu omkring 13 år, liksom mera än halva mitt liv och jag gjorde så mycket med henne när vi bodde på landet. Hon är verkligen en speciell hund för mig. Men, jag vet iallafall att hon left ett bra liv, vilket man ska glädja sig åt. Sen att hennes sista dagar blir massa kärlek till henne, så man får glöma dem andra två lite fast ändå inte. Menmen hundar lever som sagt inte så länga som man vill att dem ska leva, men jag är bara glad efter att Skrållan funnits i familjen. Och den dagen det händer kommer jag verkligen må pytton och kommer säkert inte prata med någon. För då vill jag vara i min ensamhet och sörja henne. För tyvärr kan jag inte redigt sörja henne så mycket som man velat eftersom jag har ett barn i magen som också mår dåligt över det. Men jag är glad att krabaten fortfarande är kvar i min mage nu när Skrållan snart ska somna in. För det skulle blivit för mycket annars för mig! Men, jag hoppas iallafall att allt med graviteten går bra så jag inte behöver sörja två liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0