Oron

Den oroan som man har som gravid kvinna och som nykomande mamma kan verkligen vara obehaglig. Massa tankar bara snurrar runt i huvudet på än om det barn man väntar.

Man är så rädd för att:
- Få dödlig sjukdom, tex hjärt problem, cancer eller annan allvarlig sjukdom
- Bli misshandlad under gravitetn så att man får missfall
- Plötslig späddbarns död
- Att ens barn ska hamna i fel gäng i sin tonårings period
- Va med i en allvarlig olycka
- M.m.

Visligen är en del saker så långt fram i livet, men man är samtidigt så orolig. Man vill sitt barn det bästa, man vill leva en lycklig familj med mycket skratt och glädje. Och jag som är en så orolig människa för övrigt, och då blir det ännu mera negativa tankar över ens barn som man är så otroligt rädd om. Men jag hoppas på det bästa att jag får ett frisk barn utan någon sjukdom som står mellan liv och död på. Sen är jag bara glad om ungen får kolik, men vilket som är skönt att få slippa också. Men koliken går bort, det gör inte en dödlig sjukdom precis. Sen så är jag så glad att min tur är kommen att få barn. Jag har alltid velat vara ung mamma. Men visst hade det vart skönt att ha skolan klar. Men det kommer fixa sig, det vet jag. Nu har ju jag nått att leva upp till så jag är säker på att mitt liv kommer bli bättre än någonsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0