10/6 09

Idag är det onsdag den 10:e Juni, vilket betyder snart är det sommarlov, bara 2 dagar kvar. Och det är 15 dagar kvar tills jag blir 18 år, jag längtar verklige, Räknar ner varje dag, har till och med koll på timmarna och minuterna till den tiden jag föddes för snart 18 år sen. Min 18-års dag är det ändå jag tänker på, går och planera varje dag hur jag ska lägga upp med städning, bakning och så vidare. Menmen, är ju några dagar kvar, så får ta vara på den sista tiden innan jag blir helt mydig, och det gör jag kan jag säga. Shit så banslig jag har vart den senaste tiden, liksom 18 snart känns som man måste föröska bli mera vuxen då får snart slutar ju skolan och man ska söka jobb sen flytter jag nog hemefrån nästa år. Beroende på om jag och Andreas fortfarande är tillsamman, men som det känns idag så är vi det så ska ju bli skönt att slippa distansförhållande. Sen blir det nog så att jag flyttar neråt mot honom, så blir småland troligen snart för mig om nått är. Så ska verkligen bli skönt att börja om livet, det behöver jag verkligen efter problemen här jag har med familjen, skolan, kompisar och mig själv så ser verkligen fram emot att få börja om livet. Men nått som ändå kommer bli svårt är att flytta från kompisar, familjen vänner och så. Sen hundarna får man se hur man gör dem, både jag och min mor vill ju ha dem, men det ta vi då. Annars idag då, har ja inte gjort så mycket, har frostat ut frysarna och tvättat av dem, sen har jag bara legat och kolla på tv sen spelat lite på datorn och suttit där. Nu snart ska jag ta ut hundarna för sista gången sen får jag se om jag sitter lite till vid datorn eller om jag tar och duschar sen går och lägger mig och kollar på film. Kommer dock ha svårt att sova inatt. Andreas är hos fest hemma hos en kompis till han som tagit studenten och min svartsjuka alltså. Jag är så rädd att nån ska ragga på honom eller om han är otrogen mot mig. Prata med honom får ca 15 minuter sen, och då hade han drukigt rätt så mycket och det orar mig. Han kan bli som han blir ibland, och det känns verkligen inte säkert. Så sitter med tårar i ögonen just nu, så har bara lust att slänga mig ner på golvete och skrika och gråta. Men min svartsjuka måste verkligen försvinna, annars kommer det inte hålla med honom och det känns så jäkla jobbigt. Tycker om Andreas så otroligt mycket, så vill inte förlora honom. Men klart att all svartsjuka inte kommer försvinna. Jag tycker att lite svartsjuka visar att man tycker om personen man är tillsammans med. Men sen beror det ju på hur svartsjuk man är. Jag är så svartsjuk så Andreas knappt kan vara och dricka med sina kompisar. Och är det tjejer där blir jag galen. Fan jobbigt med svartsjuka har ju vart det i nio och en halv månad nu så det tar på kraftena. Och kan ju säga det att svartsjukan har sabbat mitt liv jäkligt mycket och mitt psyke så är verkligen jobbigt. Men jag får försöka jobba bort det på nått sätt. Menmen nu ska jag ta och gå ut med hunderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0