Lycka - Vad är det?

I stort sätt varje dag ställer jag mig frågan vad är egentligen lycka? Och jag finer ärligt talat inget seriöst och bra svar. Jag undrar när jag senast var lycklig PÅ RIKTIGT och inte bara fejkar som jag jämt gör. Jag vill uppleva den sanna lyckan och inte den falska. Att ha falsk lycka är bara så fel, livet ska inte vara så. Det ska inte behöva vara så för någon! 

Jag orkar inte gå runt dag in och dag ut sur och irriterad varje dag, jag mår bara så dåligt av det. Jag vill kunna vara glad och bara leva lite. Men det gör jag inte, jag lever i en sur värld och jag är riktigt trött på det nu. Känns som man inte har någon livs kraft kvar, man typ stör sig på allt och alla som är i sin väg. Jag pratar knappt med någon längre bara för att jag vill sitta i ett hörn och bara kolla in i vägen. Och Andreas går min på närverna bara för att vi vart så mycket den senaste veckorna "Visst nu är han hemma, men vi hörs ju varje dag" Jag vill bara vara själv, klarar inte av att vara med någon. Alla går mig bara på närverna, och jag vill inte att det ska vara så. Jag vill kunna umgås med mina kompisar och lära känna nya människor unga som gamla. Vad ska man göra egentligen? Jag vill så gärna vara lycklig, men vet inte vart jag ska börja någonstan. Jag har så högra krav på mig själv och att ha det förstör allt. 

- JAG MÅSTE KLARA SKOLAN
- JAG MÅSTE TA KÖRKORT
- JAG MÅSTE BÖRJA TRÄNA
- JAG MÅSTE BLI AV MED MINA PROBLEM
- JAG MÅSTE BLI AV MED SVARTSJUKAN
- JAG MÅSTE SLUTA SITTA HEMMA BARA 
- JAG MÅSTE BÖRJA UMGÅS MERA MED KOMPISAR
- JAG MÅSTE GÖRA MERA ROLIGA SAKER
- JAG MÅSTE GÅ VIDARE FRÅN ALLT "FAR" GJORT MOT MIG
- JAG MÅSTE FÅ ATT ALLA MINA KOMPISAR SOM MÅR DÅLIGT ATT MÅ BRA

Det finns helt enkelt mycket jag bara känner att jag måste klara av för att komma någonstans och det finns så mycket jag måste göra som är mina krav på mig själv och listan på det är så lång. "Orkar inte skriva allt, skriver typ det viktigaste för min del" Och vart ska jag börja på listan? Från botten? Från början? Eller från mitten? Jag vet inte vart jag ska börja för att jag ska kunna leva ett glatt och lyckligt liv. Någon som känner som jag gör? Ge tips om du har något, jag skulle uppskatta det. Jag vill verkligen uppleva den sanna lyckan och vara glad och inte sur som jag är idag


 



Jag hjälper gärna andra som har problem, jag tycker verkligen om att hjälpa andra som har det svårt. Jag vet precis hur det känns. Så vill du släppa på trycket. Skriv!

 


Kommentarer
Postat av: Madde

De jag tycker du ska börja med är att

Gå vidare från allt din "far" gjort mot dig

Sen klara av skolan

Efter de måste du börja umgås mera med kompisar och ha de roligt

Börja träna regelbundet för att kunna komma ifrån tankarna

Så du sen kan ta tag i dina problem

För att sedan klara av att få bort svartsjukan

Tycker att körkortet och dina vänners problem är de minst viktiga i de här fallet, för nu är du och ditt psyke och sen skolan viktigast.

<3

2009-08-31 @ 16:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0